Gabiausi Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos mokiniai dažnai laiką leidžia „žaliojoje“ klasėje
Šiandien mokymosi sėkmę lemia ne laikas, vieta ar aplinkybės, o žmonės. Konkrečiai – pedagogas ir mokinys, kurie ugdymo procese yra partneriai. Jei anksčiau buvo svarbiausia, ką mokytojas papasakos, ko išmokys vaikus, tai dabar – kaip jis įtrauks mokinius į veiklas. Būtent tokiu būdu yra ugdomi savimi pasitikintys, perspektyvūs jaunuoliai. Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinė mokykla yra viena iš tų įstaigų, kuriose sėkmingai auginami naujos kartos lyderiai.
Mokykloje jau ne vienus metus vyksta Marijampolės regiono mokytojų ir mokinių idėjų mugė ,,Nuo žinių – kompetencijų ugdymo link“. Iš kitų panašaus pobūdžio renginių šis skiriasi tuo, kad jame į procesą vienodai įtraukiami tiek mokiniai, tiek jų mokytojai. Šiemetiniame renginyje, be šeimininkų, dalyvavo ir savo patirtimi su aplinkiniais dalijosi Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro, Paežerių, Alvito bei Kazlų Rūdos pagrindinių mokyklų atstovai.
„Renginyje buvo pateikta daugybė sėkmingų ugdymosi „receptų“, kuriais pasinaudoti gali bet kuris pedagogas. Kiekviename pranešime buvo įvardijami ir mokykloje atsiradę pokyčiai. Tai labai profesionalu“, – pabrėžė organizuojant renginį talkinusios Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos (ŠPT) andragogė Gileta Naujokienė.
Anot jos, panašaus pobūdžio renginiai mūsų rajone vis labiau populiarėja. Šiemet tokio tipo konferencijos buvo surengtos Pilviškių „Santakos“ gimnazijoje ir Sūdavos pagrindinėje mokykloje.
G. Naujokienė tvirtino, kad nieko panašaus nebūtų be mokytojo ir mokinio abipusio bendradarbiavimo. Būtent lyderis pedagogas ugdo lyderį mokinį, skatina jį tobulėti, siekti savo užsibrėžtų tikslų. ŠPT andragogei antrino ir Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos direktorė Daina Juškauskienė. Pasak jos, svarbiausia ne tai, kad kiekvienas vaikas būtų mokomas, o tai, kad kiekvienas mokinys norėtų mokytis. O to pasiekti galima tik dirbant komandoje, nebijant pokyčių, drąsiai priimant iššūkius.
„Visi mes turime vieną tikslą – patirti asmeninę sėkmę mokydami ir mokydamiesi. Šiandieninės mokyklos požymiai – atvirumas, tolerancija, skirtingų interesų ir poreikių derinimas, aktyvi mokytojo ir mokinio veikla ugdymo procese. Mes kuriame mokyklą be sienų. Mūsų ugdomasis procesas vyksta mieste, gamtoje, kelionėse, šeimoje. Mokyklos kiemelyje sukurta ,,žalioji“ klasė, kurioje mokytojai veda pamokas, žadina vaikų norą mokytis, nuteikia juos įdomiam darbui. Stengiamės auginti laisvą ir visapusiškai brandžią asmenybę“, – pabrėžė D. Juškauskienė.
Anot jos, mokykloje skatinama lyderystė pritraukia teigiamų pokyčių: pamokos tampa įdomesnės, veikla aktyvesnė ir naudingesnė, skatinama saviraiška ir kūrybiškumas.
„Ką tik pasibaigę mokslo metai mūsų įstaigai buvo sėkmingi. Mes paaugome ir gerindami ugdymo kokybę, ir efektyviau bendradarbiaudami vieni su kitais. Mokykloje 35 mokiniai mokėsi puikiai, 26 vaikai rajono olimpiadose laimėjo prizines vietas, 15 tapo įvairių konkursų nugalėtojais, 29 užėmė prizines vietas sportinėse varžybose. Dar 36 mokiniai buvo aktyvūs meno saviveiklininkai ir tapo meno konkursų nugalėtojais. Mokykloje vyko integruotų pamokų, kuriose pedagogai mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti vieni su kitais. Neabejoju, kad kiti metai bus dar sėkmingesni“, – šypsojosi Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos vadovė.
Straipsnį parengė Andrius GRYGELAITIS (Vilkaviškio krašto laikraščio „Santaka“ korespondentas), Juozo LUKOŠEVIČIAUS nuotrauka