Sensorinis-relaksacinis kabinetas mokykloje

Siekiant sukurti palankią socialinę emocinę aplinką mokiniams, turintiems  elgesio ir emocijų sutrikimų, mokykloje įrengta nauja erdvė – sensorinis-relaksacinis kabinetas.  Šioje erdvėje mokiniai galės atsipalaiduoti, pabūti vieni ar su pagalbos specialistu. Taip pat ši erdvė skirta ir kitiems mokiniams, kurie patiria laikinų emocinių sunkumų, nuotaikų svyravimų. Tokioje aplinkoje galima atlikti  įvairias užduotis, žaisti, pailsėti, apsiraminti. 

Sensorinis-relaksacinis kabinetas aprūpintas erdvei reikalingomis priemonėmis. Burbulų vamzdis skirtas multisensorinės pasyvios ir interaktyvios aplinkos sukūrimui. Kolonos burbuliuojančio vandens užtikrina vaizdinę, lytėjimo ir garsinę stimuliacija. Žibintai vamzdžio pagrinde keičia spalvas ir atrodo ypač efektingai tamsioje aplinkoje. Viduje esančios spalvotos žuvytės juda į viršų ir žemyn. Prie vamzdžių saugu prisiglausti, vamzdžiai vibruoja ir skleidžia švelnų zvimbiantį garsą.

Užsiėmimuose naudojant burbulinius vamzdžius mokomasi atpažinti spalvas, sutelkti ir išlaikyti dėmesį, skatinamas verbalinis bendravimas, gebėjimas išreikšti mintis žodžiais, kurti ir pasakoti istorijas, suprasti ryšį tarp priežasties ir padarinio. Spalvingas nuolat judantis vaizdas raminančiai veikia vaikus su mokymosi ir elgesio sutrikimais, jiems ypač svarbu parinkti tinkamus žaidimus bei ugdymo metodus.

Dar viena priemonė – Šviesos užuolaida  (šukos). Ji užtikrina vaizdinę ir lytėjimo stimuliaciją, pritraukia dėmesį. Puikiai tinka asmenims su regos sutrikimais.  Spalvota šviesa šviečia per visą šių ilgalaikio vartojimo pluoštų ilgį. Šviesos užuolaida prijungta prie kompaktiško ir nekaistančio šviesos šaltinio. Ją saugu laikyti, glostyti, vyniotis aplink save, ant jos gulėti.

Veiklos skydas skirtas sukurti sensorinei aplinkai, naudojamas vaizdinei, garsinei ir lytėjimo stimuliacijai. Gali būti naudojamas skirtingais rėžimais: pasyviu, interaktyviu ar muzikiniu. Pasirenkama individualiai. Stimuliacijos šaltinis –  garso, vaizdo, spalvų kombinacijos. Muzikos ir garso efektai sustiprina pojūčius. Taip užsiėmimų metu naudojant sienos skydą skatinamas iniciatyvumas, vizualus stebėjimas, koordinavimas rankomis ir akimis bei priežasties ir pasekmės poveikis ir sąveika.

Taktilinių pėdučių ir rankyčių rinkinys lavina  pusiausvyrą, koordinaciją, motoriką  bei aplinkos suvokimą, emocijų perjungimą. Tai  yra pagrindiniai iššūkiai,  kuriuos įveikti skatina keliavimas sensorinių pėdučių, rankyčių  taku, kuris gali būti išdėliotas tiesia linija, vingiuotai bei ratu.

Naudojant Šviesos akmenį lavinami specialūs poreikiai, motorika, vaizduotė, spalvų pažinimas.

Balansinis ritinėlis  yra skirtas taisyklingai judesio padėties korekcijai,  koordinacijai lavinti.

Taigi, įsitaisę patogiuose sėdmaišiuose mokiniai gali stebėti besikeičiančias spalvas, šviečiančius vamzdelius, plaukiojančias žuvytes, klausytis skambančios ramios muzikos, kurią keičia miško, jūros ošimas, paukščių čiulbėjimas. Šioje erdvėje galima organizuoti SEU užsiėmimus, žiūrėti filmus apie gamtą arba tiesiog ramiai pabūti.

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40
Iki vasaros (1-4 kl.) atostogų liko
  • dien.
  • val.
  • min.
  • sek.