Bendradarbiavimo partnerysčių projektas bendrojo ugdymo srityje „Kai daiktai atgimsta naujam gyvenimui“ (“The second life of waste”)

Žmonijos poveikis klimato kaitai yra viena svarbiausių šiuolaikinių problemų, susijusių su mūsų planetos tvariu vystymusi, ir ji turi būti sprendžiama. Šis klausimas tapo visuomenės dėmesio ir politikos objektu. Siekiant sėkmingai spręsti globalias problemas, svarbus yra visuomenės sąmoningumas ir efektyvus įsitraukimas. Klimato kaitos iššūkis dažnai yra nepakankamai įvertinamas, nes daugelis žmonių dar vis nesuvokia, kad individualūs gyvenimo būdo pasirinkimai gali turėti poveikį aplinkai. Todėl mes bendradarbiaujame su kitomis šalimis vykdydami projektą „Kai daiktai atgimsta naujam gyvenimui“ ir atkreipiame visuomenės dėmesį, kad net ir maži, bet nuoseklūs kiekvieno mūsų veiksmai gali turėti didelę įtaką ilgalaikiam aplinkos išsaugojimui. Mes siekiame ugdyti jaunimo sąmoningumą apie klimato kaitą pasitelkdami ugdymo turinį.  Siūlysime sprendimus, skleisdami žinią ir keisdami aplinkinių požiūrį į pakartotiną atliekų panaudojimą. Projektas bus orientuotas į tvarumą palaikančių individualių įpročių formavimą,  atliekų tvarkymo svarbą, perdirbimo galimybių įvairovę bei naudą, kai atliekos įgauna naujų formų ir grįžta vartotojui.

Mes neturime galimybių daryti akivaizdžių pokyčių, bet galime pradėti nuo mažų žingsnelių. Visuomenės švietimas apie tvarų vartojimą, kūrybinių darbų atlikimas bei jų pristatymas per įvairias informacijos sklaidos priemones gali pasiekti milijonus žmonių ir prisidėti prie laukiamų teigiamų pokyčių. Atliekant įvairias veiklas visose projekto partnerių šalyse, bus siekiama kuo didesnės jaunimo įtraukties dalijantis savo supratimu, bendradarbiaujant, panaudojant kultūrines žinias ir kuriant pasiūlymus kovai su klimato kaita. "Švietimas yra būtinas skatinant veiksmus prieš klimato kaitą. Tai padeda suprasti globalinio atšilimo krizę ir spręsti apie jos poveikį žmonėms, suteikiant jiems žinių, įgūdžių, vertybių ir požiūrių, reikalingų veikti kaip pokyčių agentams" (UNESCO). Manome, kad mūsų projektas padės pasiekti šiuos tikslus. Ypatingas dėmesys šiame projekte yra Tvaraus vystymosi tikslo 4 – Kokybiško išsilavinimo, tikslo 4.7 dalis, kurioje teigiama: Iki 2030 m. užtikrinti, kad visi mokiniai įgytų žinių ir įgūdžių, reikalingų skatinti tvarų vystymąsi, vesti gyvenimo būdą palaikant atsinaujinančius išteklius, užtikrinti žmogaus teises, kultūrą be smurto, globalinį pilietiškumą ir kultūrinės įvairovės bei kultūros indėlio į tvarų vystymąsi pripažinimą. UNESCO neseniai paskelbė Berlyno deklaraciją, kurioje teigiama, kad švietimas vaidina pagrindinį vaidmenį siekiant įgyvendinti Tvaraus vystymosi tikslus.

Tikslai:

  • Įtraukti skirtingas visuomenės grupes, nuo mokinių iki senjorų;
  • Išsiaiškinti atliekų rūšiavimo ir perdirbimo įgūdžių lygį;
  • Parodyti, kaip atliekos panaudojamos naujų produktų gamybai;
  • Sukurti meninę ekspoziciją iš atliekų;
  • Kurti skaitmenines ir materialias ugdomąsias priemones atskleidžiant visuomenei, kokios naudos gali turėti įpročių pakeitimas tvariai ekonomikai.

Numatomos veiklos:

  • IT technologijų naudojimas (projekto svetainės/informacinių lentelių/vaizdo medžiagos kūrimas);
  • Apklausų kūrimas, vykdymas ir rezultatų analizė;
  • Parodų rengimas;
  • Skaitmeninio meno kūrimas;
  • Įmonių gamybos patalpų lankymas;
  • Mokomosios medžiagos kūrimas;
  • Švietimo renginiai visuomenei;
  • Baigiamoji konferencija, projekto rezultatų pristatymas ir sklaida.

Laukiamas rezultatas:

  • Visuomenė bus šviečiama apie atliekas kaip antrinį išteklių šaltinį.
  • Dalis visuomenės pakeis savo įpročius, suvokdama ekonominę naudą.
  • Projekte dalyvaujančių šalių mokiniai susipažins su kiekvienos šalies vizija ir atliekų tvarkymo sistema bei visuomenės požiūriu.
  • Mokiniai skleis savo žinias visuomenei.
  • Sukurta metodinė medžiaga galės būti pritaikyta mokyklų ugdymo planuose.

 

Šalys/Mokyklos dalyvės:

  1. Jelgava, Latvija (mokykla-koordinatorė)

Jelgavas 4.vidusskola Latvia Zemgale Jelgava www.4vsk.jelgava.l

  1. Kroatija (mokykla-dalyvė)

Prirodoslovna skola Split Croatia Splitsko dalmatinska županija Split www.prirodoslovna.h

  1.  Estija (mokykla-partnerė)

Kanepi Gümnaasium Estonia Lõuna-Eesti Kanepi www.kanepig.edu.e

  1.  Turkija (mokykla partnerė)

SULTAN HATUN MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI Türkiye Sinop SINOP www.sinopktml.k12.t

  1.  Vengrija (mokykla partnerė)

Budapesti Gazdasagi SZC Harsanyi Janos Technikum Hungary Budapest Budapest www.harsanyi-bp.hu

  1.  Lietuva (mokykla partnerė)

Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindine mokykla www.snerisvilkaviskis.lt

 

Atnaujinta: 2024-03-25
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40
Iki vasaros (1-4 kl.) atostogų liko
  • dien.
  • val.
  • min.
  • sek.