Raštingumo ir skaitmeninio mokymosi įtrauktis pasitelkiant paveldą
- Paskelbta: 2024-10-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Projektu „Paveldas skaitmeniniam ir raštingam mokymuisi“ (angl. Heritage for Digital and Literacy Learning (HDLL)) siekiama suteikti moksleiviams daugiau galimybių ugdytis raštingumą ir skaitmeninius įgūdžius tyrinėjant Europos kultūros paveldą. Šis metodas praturtina mokinių žinias, kūrybiškumą ir įtrauktį, todėl mokymasis tampa prieinamas ir įdomus visiems, net ir turintiems specifinių mokymosi sutrikimų (SLD).
Įvairių mokymosi poreikių tenkinimas
Įtraukumas švietime reiškia, kad reikia pripažinti ir atsižvelgti į įvairius visų besimokančiųjų poreikius. Projekte HDLL paveldas naudojamas kaip priemonė, kad raštingumo mokymasis taptų patrauklesnis ir prieinamesnis, ypač mokiniams, turintiems SLD. Tradicinis raštingumo mokymas šiems mokiniams gali būti sudėtingas, todėl jie dažnai nusivilia ir nutraukia mokymąsi. Tačiau siejant raštingumo mokymąsi su kultūros tyrinėjimu, HDLL projektas suteikia prasmingą kontekstą, besisiejantį su mokinių asmenine patirtimi.
Dėl tokio požiūrio mokymasis tampa artimesnis, sumažėja nerimas, susijęs su įprastinėmis skaitymo ir rašymo užduotimis. Vykdydami tokią veiklą kaip pasakojimas ir skaitmeninio turinio kūrimas, mokiniai gali išreikšti save įvairiais būdais, atitinkančiais jų stipriąsias puses. Pavyzdžiui, mokiniui, kuriam rašymas kelia sunkumų, gali puikiai pavykti sukurti skaitmeninę istoriją arba vizualiai pavaizduoti paveldo objektą ir alternatyviais formatais parodyti savo supratimą. Siūlydamas įvairius saviraiškos būdus, projektas užtikrina, kad kiekvienas mokinys turėtų galimybę pasiekti sėkmę ir jaustis įvertintas.
Be to, įsitraukdami į kultūrinę aplinką, mokiniai užmezga gilesnį ryšį su savo paveldu, o tai ne tik praturtina jų žinias, bet ir ugdo jautrumą bei suvokimą. Toks susipažinimas su kultūriniu turiniu gali padidinti pasitikėjimą savimi, nes mokiniai mato, kad mokymosi medžiagoje atsispindi jų pačių kilmė, todėl jie jaučiasi labiau įtraukti ir gerbiami klasės aplinkoje.
Technologijų naudojimas siekiant įtraukties
Projekte akcentuojamas skaitmeninių įgūdžių ugdymas pasitelkiant elektronines knygas ir skaitmeninių istorijų kūrimą, technologijas naudojant kaip lygiavertę priemonę. Taigi, teksto keitimas į kalbą ir vaizdinės priemonės suteikia galimybę visapusiškai dalyvauti veikloje skirtingų gebėjimų mokiniams. Taikant šį metodą ne tik ugdomas skaitmeninis raštingumas, bet ir diegiama prieinamumo svarba, nes mokiniai mokosi kurti turinį, kuriuo gali mėgautis visi.
Materialaus ir nematerialaus paveldo tyrinėjimas padeda mokiniams suprasti savo kultūrinę aplinką, skatina priklausymo ir tapatybės jausmą. Įtraukusis paveldo ugdymas leidžia įvairios kilmės mokiniams pamatyti, kaip jų kultūra atsispindi mokymo programoje. Taip didinamas įsitraukimas ir pasitikėjimas savimi.
-
- Paskelbta: 2024-10-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Tvarus judėjimas tampa vis aktualesnė tema, ypač tarp jaunų žmonių, siekiančių a... -
- Paskelbta: 2024-09-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Rugsėjo 9-13 dienomis Kanepi gimnazijoje, Estijoje, vyko tarptautinio šešių šali... -
- Paskelbta: 2024-07-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Skaitmeniniame amžiuje neišvengiamai susiduriame su mokinių raštingumo įgūdžių m... -
- Paskelbta: 2024-07-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Europos paveldo panaudojimas raštingumui ir skaitmeniniams įgūdžiams ugdyti Skai... -
- Paskelbta: 2024-06-20
- Kategorija: Projektinė veikla
2024 sausį Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinė mokykla pradėjo vykdyti Erasm... -
- Paskelbta: 2024-05-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Gegužės 12-18 dienomis Prirodoslovna škola Split mokykloje, Kroatijoje, vyko tar... -
- Paskelbta: 2024-03-29
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-22
- Kategorija: Projektinė veikla
Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos bendruomenė nesnaudžia – pradė...