Projekto „Europos mokyklos už tvarų vystymąsi“ partnerių susitikimas Vengrijoje

Mako miestelyje Vengrijoje vyko šeštasis projekto „Europos mokyklos už tvarų vystymąsi“ (European Schools for Sustainable Development) partnerių susitikimas. Nors šio miesto simbolis yra svogūnas, nusprendėme, kad tai dviračių miestas, nes jais važinėja daugybė žmonių, o gatvėse – net atskiros eismo juostos dviračiams bei saugūs dviračių takai. Tokiu būdu gyventojai prisideda prie tvaraus vystymosi ateities kartoms.

Vilkaviškio Samolėjos Nėries pagrindinės mokyklos komanda, kurią sudarė 6-ų klasių mokinės Augustė Būdaitė, Rusnė Karpavičiūtė, Gabija Rakauskaitė, Gintarė Česnaitė ir Urtė Dubickaitė bei anglų kalbos mokytojos Enrika Paškauskienė (projekto koordinatorė) ir Jūratė Šataitienė, jame dalyvavo gegužės 22 – 26 d. Šio susitikimo organizatoriai Mako Szignum Kettannylevu Egyhazi Altalanos Iskola katalikiška mokykla, o tema labai aktuali – tvarus vandens vartojimas ir jo apsauga.

Veiklos prasidėjo jaukia ceremonija mokyklos aktų salėje, kur viso šešių šalių projekto koordinatorius pasveikino kiekvieną šalį jos valstybine kalba žodžiais – SVEIKI ATVYKĘ. Buvo džiugu išgirsti savo gimtąją kalbą internacionalinėje aplinkoje ir su mielu vengrišku akcentu. Po to vyko kiekvienos šalies mokinių pristatymai apie tvarų ir atsakingą vandens vartojimą ir vykdomas eko-parlamento veiklas. Buvo daug džiaugsmingo jaudulio, šokių ir dainų. Vaikams vyko vengrų kalbos pamoka, organizuoti susipažinimo žaidimai. Pertraukėlių metu mėgavomės mokyklos darže užaugintomis ekologiškomis braškėmis. Dovanų gavome puodelius, kuriuos projekto koordinatorius paprašė palikti mokykloje su užrašytais savo vardais, tokiu būdu skatinant tvarų vartojimą, mažinant vienkartinių puodelių naudojimą ir vandens telkinių užterštumą plastiku.

Projekte dalyvaujantys mokiniai turėjo puikią galimybę plėsti kultūrinį akiratį ir užmegzti naujas pažintis, nes dirbo mišriose komandose, kurias sudarė vaikai iš skirtingų šalių.

Visą savaitę vyko daugybė veiklų. Dalyvavome gamtosauginėje akcijoje “Adopt a river“, kurios metu vietiniai gyventojai įsipareigojo valyti nuo šiukšlių ir prižiūrėti tam tikrą upės pakrantės dalį. Aplankėme Tisza, Bodrog ir Maros upių pakrantes, išbandėme fizinę ištvermę nuotykių parke. Tiesioginės video konferencijos-diskusijos su Malta metu kalbėjome apie vandens užterštumą ir  ryklių išsaugojimą, mėgavomės vandens pramogomis “Hagymatikum“ spa centre. Szeged mieste lankėmės Karolinos vidurinėje mokykloje ir stebėjome mokinių projekto pristatymą “Students against water and air pollution“. Apžiūrėjome ir žymiausias Vengrijos sostinės Budapešto vietas – seimo rūmus, pirmąją metro liniją, aukščiausią Budapešto vietą – natūraliai susiformavusį Gelerto kalną. Įdomus apsilankymas buvo ir Tropicarium centre, kuris šiek tiek primena Lietuvos jūrų muziejų.

Smagius prisiminimus paliko veiklos gretimame Szeged mieste, kur išbandėme „Dragon boating“ – tai upių pakrančių apžiūrėjimas plaukiant valtimis su skambančiais būgnais. Didžiulį įspūdį paliko interaktyvus komandinis žaidimas susipažįstant su žymiausiais Szeged miesto objektais “City Rally“ („Miesto Ralis“): įdomios užduotys, lenktyniavimo dvasia, galiausiai – laimėtojų džiaugsmas ir apdovanojimas.

Mus priėmusios katalikiškos mokyklos pavadinimas „Szignum“ lotyniškai reiškia ženklas – tai simbolis ateities kartoms. Mokyklos logotipas – namas, kurio centre yra kryžius. Viršutinėje kairėje pusėje yra spiralė, kuri reiškia vidinį vystymąsi ir brandą, dešinėje pusėje mama su vaiku reiškia šeimą – taip pat ir šventąją šeimą, knyga apatiniame kairiame kampe simbolizuoja žinias, o gėlė dešinėje pusėje – augimą ir tobulėjimą. Beje, anglų pamokos šioje mokykloje vyksta kiekvieną dieną nuo pat pirmos klasės.

Į susitikimą vyko dvi mokytojos ir penkios šeštų klasių mokinės. Esame labai dėkingos svetingiems projekto organizatoriams už naujas patirtis ir įdomias veiklas, naujiems draugams už šiltą bendravimą ir nepamirštamas akimirkas kartu. Džiaugiamės, kad galėjome bent maža dalele prisidėti prie aktualių žmonijos problemų sprendimų, užmegzti naujas pažintis ir patobulinti anglų kalbos įgūdžius.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas